Koniec złych reform! Teraz!

Plik umieszczono na stronie 10. 05. 2012 r.

 

[Koniec złych reform! Teraz!]

To hasło ogólnopolskiej akcji, z którą w maju rusza Związek - powiedział dziś (7. 05. 2012) na konferencji prasowej prezes ZNP Sławomir Broniarz.

Cztery ostatnie lata to czas nieustannych reform i zmian w polskiej szkole. Mam na myśli przede wszystkim: nowe podstawy programowe, autorskie programy nauczania, tzw. godziny karciane, reformę szkolnictwa zawodowego, nowe „ramówki”, nową pomoc psychologiczno-pedagogiczną, nowe egzaminy i sprawdzian, profilowanie od II klasy liceum. Te zmiany rodzą nie tylko nowe obowiązki po stronie nauczycieli, ale także dodatkową biurokrację, która znacznie obciąża pracowników oświaty - mówił na konferencji prasowej w Warszawie prezes ZNP Sławomir Broniarz.

- Ale to nie wszystko. Reforma programowa w szkołach ponadgimnazjalnych to mniej godzin dla wielu nauczycieli. Ilu z nas straci pracę? Dlaczego tak się dzieje? Bo to reformy „3 x B”: bez koncepcji, bez faktycznego dialogu ze środowiskiem, bez wsparcia państwa! Takiej polityce edukacyjnej mówimy: Nie! Protestujemy przeciwko złym reformom edukacji, pośpiesznie wdrażanym bez przygotowania, bez pilotażu, bez wysłuchania praktyków nauczycieli - mówił prezes ZNP.

- W ten sposób chcemy wesprzeć nauczycieli, na barki których spadają nowe obowiązki, a którzy są podawani w mediach ciągłej krytyce z powodu rzekomych przywilejów i podwyżek, jakie miały miejsce w ostatnim czasie. To może budzić zawodową frustrację. Chcemy także zaakcentować nasz sprzeciw wobec nieprzemyślanych i pośpiesznie wprowadzanych reform, którym nie towarzyszy pilotaż oraz odpowiednie wsparcie dla nauczycieli – dodawał. - Koniec złych reform! Teraz!

- Chcemy spokojnie pracować! Nie jesteśmy przeciwko zmianom. Edukacja musi się zmieniać, ale mądrze i odpowiedzialnie! Koniec złych reform! Teraz! To hasło ogólnopolskiej akcji, z którą w maju rusza Związek Nauczycielstwa Polskiego. Zaczynamy od ulotek i plakatów, które wkrótce trafią do szkół - wyjaśniał szef Związku.